maanantai 17. elokuuta 2015

Tunnilla ja Hoitelemassa Aatua

Heipparallaa! Olin sunnuntaina tallilla ratsastelemassa kuin myös hoitamassa. Oli aivan ihanaa! Valitettavasti Noora lähtee korppaein kuvioista pois, ja uusi opettaja ei ehkä niinkään ole minun makuuni.
     Ennen tuntia pesin Aatun kipot ja kapot ja puhdistin sen suolakiven ja sen telineen. Pesin myös ikkunaa ja ikkunan pieliä.
    Tunnille minun piti mennä Poloneesella. Siihen tuli kuitenkin mutkia matkaan kun poloneese olikin laitsalla eikä sisällä. Heku sitten kysyi, onko Saatus tai Casmeur sisällä. No olihan ne, eikä niillä ollut muita tunteja. Heku sanoi, että saan valita. Otin Saatuksen.
   Saatus oli alussa hiukan tahmea, eikä kääntynyt tai asettunut oikein mihinkään suuntaan. Kun päästiin ravailemaan, niin se alkoi heekistyä ja kuuntelemaan. Sain siihen mielestäni aika hyvää tuntumaa, vaikka meillä välillä olikin erimielisyyksiä laukan nostoista. Kuitenkin se sujui aika mahtavasti! Menimme puomeja, ja sain kehuja kevyestä istunnastani. Koko tunnilla ei oikeastaan tullut moitteita. Ainoastaan: Rauhoita ravi. Siinä tunnilla oli kyllä muitakin pienenpiä tyttöjä jotka olivat ponijatkosta ja vaikka mistä muualta. Heihin keskityttiinkin sitten enemmän. En oikein oppinut siinä tunnilla mitään, mutta lopussa menimme harjoitusravia ilman jalustimia. Saatuksella on aivan ihana ravi! Sillä olisi varmasti unelma mennä ilman satulaa.
    Tunnin jälkeen hoidin Saatuksen, jonka jälkeen menin harjaamaan Aatua. En jarjannut Aarua kauaa, sillä se oli ollut jo 2 tunnilla ja se oli harjattu jo muutamaan otteeseen.
    Sen jälkeen hyökkäsin Aarun kamojen kimppuun. Pesin huolellisesti satulasaippualla Aatun suitset ja satulan. Vesi oli aivan mustaa sen jälkeen! Sitten öljysin ne ja laitoin kiiltoa antavaa rasvaa niiden päälle.
    Lisäksi voin täällä näin kertoa, että kun olin tulossa pois tallilta Pienryhmäkodin aikuisen hakemana, niin tuli puheeksi saisiko minulla oikeasti olla Aatua hoitohevosena. Sanoin, etten muista miten asia meni. Pian minulle todettiin, että minulla taitaa olla aika paljon valheita kannettavanani, kun en muista mikä on totta ja mikä ei.
   Siinä vaiheessa minulla hirtti kiinni. Meinasin purskahtaa itkuun! Minäkö kannan valheita? Ehei. Minä puhun totta. Totesin siihen että: "Miksi kantaisin? Ei mulla ole syytä valehdella!" Noh, se loppui aika lailla siihen. Sitten valitetaan kun minulla ei ole huumorin tajua. Noh ei minulla ainakaan tuollaisen asian jälkeen.
    Ohjaaja sanoi, että kysytään minun omaohjaajaltani. He saavat minut jopa epävarmaksi itsestäni. En muista, miten asia meni. Mitä jos olinkin muistanut väärin? Siinä tapauksessa varmaan menettäisin Aatun. En anna niin käydä. Aatun puolesta taistelen aina. Kuitenkin olen silti aika varma, ja en usko että muistini tekee tepposia. Mielestäni sovimme, että se saa jäädä, koska pystun täyttämään kriteerit:
- Satulan ja Suitsien kunnossa pito
- Harjaaminen 2krt viikossa
- Ruoka-ja Juomakupin kunnossa pito

Ja tietenkin lisäksi pienempiä asioita. mutta tämä tältä erää! :) nähdäämpi viimeistään ensi keskiviikkona! :) jos haluat arjestani pienryhmäkodissa postauksen, niin käy kommentoimassa alas siitä! :)

Rosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti